fredag 16 december 2011

Goodbye may seem forever

And it is. I alla fall när det gäller farvälet som Doris idag tog av Lärarnas Riksförbund.

"Hej, jag heter Doris Stålblod. Härmed begär jag utträde ur förbundet.
Ni skriver att ni gärna vill veta anledningen till varför man vill gå ur, och det vill jag för att ni är ett bakåtsträvande förbund med en förlegad kunskapssyn. Jag gick med hösten 2009 och har sedan början varit mycket missnöjd och rentav blivit provocerad av allt material jag fått. Droppen blev reportaget i Skolvärlden där Bingo Rimér (av alla människor, en snuskfotograf!) får lyfta sina åsikter kring hur skolan bör vara. Ett reportage med en person som inte ens är verksam på området, som inte ens har barn som börjat skolan. Jag förstår inte hur man ens motiverar ett sådant reportage. Tack för mig."

Nu är jag ju fortfarande student och behöver väl inte vara med i något fack alls, men jag gick med i både LR och Lärarförbundet när jag började studera, det kostade sammanlagt 125 kronor för hela studietiden. Lärarförbundet kommer jag fortsätta vara med i tills jag tar examen och verkligen behöver ett fack. Då blir det SAC och inget Björklundsrövslickande skit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar