söndag 9 oktober 2011

I need my medicine to make me feel good again

Idag var jag inne på apoteket Doc Morris, ett av de privata apoteken. Ett tiopack kondomer och en burk kosttillskott för vegetarianer, 160 kronor.

När jag hade betalat och fick kvittot så fick jag även en värdecheck. På apoteket. Nästa gång jag handlar får jag en ask halstabletter på köpet.

Försäljningsknep! På apoteket! Stället som bara precis ska finnas tillgängligt och bra när jag är sjuk och behöver medicin! De försöker få mig att handla mer hos dem!

Ärligt talat, det kan ju inte få vara så. Apoteken kan ju inte få vara vinstdrivna. Deras enda intresse ska vara att hjälpa oss få rätt medicin när vi behöver det, och that's it. Saker som vi är så beroende av, som sjukvård och kollektivtrafik exempelvis, får inte privatiseras!

Jag blir mörkrädd när jag tänker på ett privatiserat systembolag... "Tag tre vinflaskor, betala för två". Hu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar