söndag 18 mars 2012

Igår satte jag mig för att skriva ett blogginlägg om hela den här armhålehårsdebatten som dragit igång sedan en kvinna med håriga armhålor syntes i TV förra helgen. Men... allt det jag ville skriva kändes bara så självklart att jag inte kunde förstå att det ens behövdes skrivas!

Nanna Johansson (som jag nog har gått och blivit kär i) har i alla fall kartlagt fyra sorters hårhatare. Länken leder till ett elva minuter långt klipp, lyssna på det:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3718&artikel=5017628&play=3826949&playtype=Ljudklipp

Fattar ni?! Fattar ni att folk skriver så här till kvinnor bara för att de inte rakar sig under armarna?! Tydligen var det sjukt viktigt att den här diskussionen kom upp för det här sjuka hårhatet har viss legat och bubblat. Bättre att det kommer till ytan så att vi kan bekämpa skiten istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar