måndag 8 augusti 2011

I'm singing in the rain

Idag gick jag till biblioteket för att lämna tillbaka två böcker. Fast först skulle jag till centralen och posta brev. När jag gick från centralen började det spöregna. Lyckligtvis hade jag varit förutseende nog att packa ner en hoodtröja i väskan, så jag slapp gå i bara T-shirt.

Det är en bit att gå från centralen till biblioteket och det går inga bussar från biblioteket hem till mig så när jag hade lämnat böckerna bestämde jag mig för att ta mig hem till fots. Grejen var bara att det regnade mer och mer hela tiden. Hoodtröjan var förvisso jättebra att ha, men den är inte vattentät. Inte heller mina Converse-skor. Eller något annat av mina plagg. Så jag blev genomblöt på den halvtimmen det tog mig att gå hem.

Lyckligtvis gjorde det mig inte så mycket. Faktum är att jag tog det lika bra som vår storsinte kung. Han tog det med ro, liksom! Shit.

Är ni lite förvirrade angående kungareferensen så kan ni läsa här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar